Yeshua trăiește în mine

"Un mic ungher unde Dumnezeu îmi vorbeste."
Secretul vieții: Trăiește! Nu doar exista.

duminică, 10 decembrie 2017

Pelerinaj la Ierusalim

Cetatea Ierusalim 
În sfârșit sosise o zi mult așteptată... Vizita la Ierusalim. Și a fost mult mai mult decât m-am așteptat. A fost o zi favorită (nu am avut una care să nu fi fost favorită 😁), însă aceasta le-a întrecut pe toate. De ce? În primul rând că am folosit papuci mai mult ca nici una din zilele precedente😄. Asta a fost excepțional, să vizităm o zi întreagă doar pe jos. A fost nemaipomenit 👏🏼.  Pentru următoarea dată când vom vizita Israel, (deoarece, da, cu ajutorul Domnului dacă va fi pace și sănătate vom repeta) să organizăm cel puțin 3zile in felul acesta, și bineînțeles dacă se poate aproximativ același grup, sofer, și fără negocieri, cu același ghid.
Priveliște spre Ierusalim 
Ne-am oprit la o terasă care se află pe Muntele Maslinilor,  de unde aveam ca priveliște cetatea Ierusalim.
Muntele Maslinilor este situat la est de Ierusalim, fiind despărțit de Valea Chedron. O priveliște nemaipomenită în care zărim zidurile Ierusalimului îmbrățișate de văile Hinomului, Chedronului; Poarta de Aur, Muntele Moria, Muntele Templului, Muntele Sion, Orașul lui David. Hmmm... mă gândesc dacă să încerc dacă să redau câteva din explicațiile lui Samuel🤔 dar mă tem să nu vă arunc in ceață😅, mai bine continui doar cu locurile care am continuat să le vizităm.
Fiind pe Muntele Măslinelor, am vizitat mormintele, o demonstrație a cum erau înmormântați înainte Evrei.
Am mers apoi la Gat Șhmanim - presă/teasc de ulei, de noi cunoscut Ghetimani. Acolo este o biserică care este numită: Biserica tuturor națiunilor, dealtfel numită și Biserica Agoniei. Acolo se află și cei mai vârstnici măslini.
Am reluat pelerinajul spre scăldătoarea Betesda, unde Isus a vindecat pe slăbănogul de 38 de ani.
Pentru a ajunge pe Drumul Crucii, intrăm în Cetate pe Poarta Oilor numită și Poarta Leilor; am făcut un popas la Capela Încoronarea cu spini, în grădină Bisericii, ni s-a explicat șablonul care arata Cetatea Ierusalim de pe vremea lui Isus.  Bineînțeles pe tot parcursul am avut parte de explicațiile si informațiile ghidului nostru, Samuel, care încerca ca toți să capteze și să înțeleagă. Apoi am continuat pe Via Dolorosa, oprindu-ne la un popas de vizite, și de servirea prânzului.
A venit autocarul care ne-a dus la Cetatea Ierusalim, la Zidul(de noi numit Zidul Plângeri). Înainte de a urca spre Zid, intenționat ghidul nostru ne-a adus acolo luni pentru a vedea o procesiune care se numește Bar Mitzvah - când băieții au pentru prima dată voie sa citească din Tora, de la Pericopa Săptămânală; "cununia lui cu Legea lui Moise, major si vaccinat din punct de vedere religios." (Samuel)
Apoi am mers să vedem strada Pelerinilor și ruinele Templului, după care am urcat spre Zid...
Va urma...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu