Yeshua trăiește în mine

"Un mic ungher unde Dumnezeu îmi vorbeste."
Secretul vieții: Trăiește! Nu doar exista.

sâmbătă, 27 ianuarie 2018

✡ Comemorarea Victimelor

✡ Astăzi este Ziua Internaţională de Comemorare a Victimelor Holocaustului.

Îmi este atât de recentă amintirea vizitei mele la Ierusalim, la Yad Vashem. Încă mă trec fiori reci, și mi se strânge stomacul privind expoziția celor petrecute, a unui documentar, film despre Holocaust.
De când m-am întors din Israel, am studiat unele subiecte care mi-au atins inima și unele care mi-au stârnit interesul.
Holocaustul este o temă studiată(puțin) și foarte sensibilă pentru mine, deoarece atrocitățile inumane a cum a fost tratată ființa umana mi-au marcat adânc ființă.

Să ne amintim! Este îndemnul unei rugăciuni evreieşti, pentru ca tragedia Holocaustului să nu se mai repete niciodată şi omenirea să nu uite ce înseamnă umanitatea. 
Holocaustului i se adaugă şi peste cinci milioane de alte victime ale atrocităţilor naziste. Au fost ucişi în total 1,5 milioane de copii.

Bine ar fi să nu uităm! Bine ar fi să fim atenți la motivațiile, sentimentele care marchează diferența dintre bine și rău. Dintre a fi om, sau "bestie", dintre a iubi și a urî.
În spatele tuturor acțiunilor totdeauna este o motivație, un sentiment, un interes.
Pentru a fi colaboratori pentru o comunitate, o viață, o lume mai bună trebuie să avem sursa de alimentație bună. Și nu este altă sursă bună decât Dumnezeu.
Alimentați din El, sursa dragostei desăvârșite, vom avea motivații corecte, bune, sănătoase, dar și pline de iubire.
La comemorarea victimelor Holocaustului, în afară de o amintire răvășitoare, dureroasă și tragică, care mă copleșește pentru toți cei care au avut parte de acest groaznic coșmar, mă rog pentru vindecarea rănilor produse de "omul fără Dumnezeu".
Avem/și au nevoie de Dumnezeu în aceast proces, pentru a avea reușită.
Omul cea mai minunată și interesantă ființă, și totuși capabilă să provoace atâta durere și distrugere a ceea ce este frumos și bun...
Să nu dăm vina pe Dumnezeu când noi suntem cei care decidem ceea ce facem... Există un Holocaust în istorie deoarece unii au decis să ucidă, să urască. Însă au fost și oameni care au decis să își riște viața pentru viața altuia. În aceași epocă, în aceiași cultură.
Istoria este formată de un "astăzi" trăit de noi.
De aceea haidem să acționăm bine astăzi, ca să scriem o istorie plină de evenimente ce vor umple inimile urmașilor de respect și mândrie a ceea ce noi azi am făcut. Lucruri care aduc pace, bucurie, încredere, dragoste.
Acestea toate se rezumă pentru mine, în a trăi cu Dumnezeu pentru oameni. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu