Yeshua trăiește în mine

"Un mic ungher unde Dumnezeu îmi vorbeste."
Secretul vieții: Trăiește! Nu doar exista.

joi, 29 octombrie 2015

Nu te conforma

Nimic de pe acest pamant nu poate macar sa se apropie de placerea care o da prezenta Domnului. De aceea David ne indeamna: "Gustati si vedeti ce bun este Domnul! " Ps. 34:8a
Experientele cu Dumnezeu imi deschide tot mai mult pofta sa caut prezenta Lui, de aceea este nevoie de o relatie personala si reala cu Dumnezeu. Experientele imi vor intari increderea in El.
Nu este asa oare, aproape cu toate lucrurile? Ne alimentam conform gusturilor. Imi place, nu imi place; si adeseori ajungem sa facem sau sa mancam lucruri care in principiu erau disconfortante/dezgustatoare pentru noi. Nu in toate privintele rezultatul este rau, de aceea am sa expun doua exemple.
Exemplu pozitiv: nu imi place pestele, dar pentru ca medicul ma sfatuieste ca este bun pentru sanatatea mea, mai las din carne si incep sa mananc si peste; ajunge sa imi placa chiar foarte mult si rezultatul este caci, calitatea vietii mele imbunatateste.
Exemplu negativ: nu imi place sa beau bautura alcolica, dar fiindca medicul imi recomanda un pahar de vin pentru sub-tensiunea mea, incep sa beau atat cat mi-a fost recomandat dar, acest lucru ajunge sa imi placa mai mult decat trebuie, inrautatindu-mi stilul vietii. Acestea sunt exemple materiale, dar sa expunem un exemplu sufletesc. Presupunem, ca ma cert cu o prietena, ne despartim si inainte sa ne reantanlim, vrajmasul care este gata oricand sa ne serveasca imi pune la dispozitie deserturi dulci ca mierea. Daca nu sunt destul de inteleapta si vegheatoare ma va/voi alimenta in tot acest timp iar, situatia se va inrautati tot mai mult nu numai cu prietena mea ci, incet incet cu toti cei din jur. De ce? Pentru ca alimentatia rea imi va dauna incet tot sistemul ocular extinzandu-se ca o cangrena in toata fiinta mea. Daca ochiul va incepe sa vada rau, atunci toti vor fi mai prejos decat mine. Nimeni nu va putea egala statul meu de om bun. Dar daca, ma voi alimenta conform voii Lui Dumnezeu, relatia se va restaura, nu ca eu am fost mai buna, ci ca am ales sa mananc bucatele Domnului si nu a diavolului. Isus spune in Matei 6: 22, 23a "Ochiul este lumina trupului. Daca ochiul tau este sanatos, tot trupul tau va fi plin de lumina; dar daca ochiul tau este rau, tot trupul tau va fi plin de intuneric."
Putem sa ne alimentam sufletul, si sa credem ca il alimentam sanatos, dar se va poate sa nu fie asa.
Un om intelept va stii sa deosebeasca si sa vada pericolul care este ascuns in spatele fiecarui act. Intelepciunea este perseverenta in ascultarea de Domnul, si ascultarea consta sa accept ceea ce El imi ofera ca hrana. Niciodata Domnul nu ne va hrani firea din noi, ci El tocmai ne va da lucruri prin care firea sa moara si duhul sa creasca. Nu trebuie doar sa ne conformam doar a "gusta ce bun este Domnul", ci trebuie sa ne saturam in fiecare zi cu ceea ce ne ofera Domnul Dumnezeu ca hrana; oricat ar fi de dulci prajiturile diavolului, si oricat de bine le-ar prezenta el, platourile lui vor trece prin fata noastra fara ca noi sa ne oprim la ofertele si bunele lui intentii, daca vom fi satui, bineanteles. Asa-i caci cand esti satul nu iti trebuie nici cele mai bune bunatati? Efeseni 5:17-18 "De aceea nu fiti nepriceputi, ci intelegeti care este voia Domnului. Nu va imbatati de vin, aceasta este destrabalare. Dimpotriva, fiti plini de Duh." Fiti plini, adica pana la limita capacitati vasului nostru.
Asa-i ca unora nu le plac legumele, pestele, mancare mai nesarata etc.? Dar pentru ca au foarte multe beneficii pentru sanatatea noastra, le mancam. Crede-ti ca Domnul nu stie ca adeseori suntem niste pretentiosi, bosunflati, madarati si a.m.d. ? Tocmai de aceea ne da lucruri care sa combata toate aceste lucruri negative din viata noastra. Unul din exemplele bune pe plan sufletesc este ca se iveste o ocazie cand in mine se dezlantuiesc doua laturi opuse - judecata si mila. Cum voi putea sa biruiesc judecata daca nu lupt impotriva ei, asa-i? Judecata trebuie biruita, deci este o lupta.
Iacov spune in capitolul 2:12-13 "Sa vorbiti si sa lucrati ca niste oameni care au sa fie judecati de o lege a slobozeniei: caci judecata este fara mila pentru celce n-a avut mila; dar mila biruieste judecata." Wow, asa-i ca promisiunea aceasta este minunata? Mila biruieste, nu se spune ca poate va reusi, sau sa incercati cu mila poate biruiti judecata. Nu, aici este o afirmatie extraordinara. BIRUIESTE!
Aceasta este doar o oportunitate cand alegem sa ne hranim sanatos, bineanteles cunoscand Cuvantul putem alege hrana sanatoasa. Nu te alimenta conform gusturilor tale, ci lasa-L pe Domnul sa te hraneasca conform gustului Sau. Sigur vom fi mai buni, mai sanatosi, mai intelepti, mai ageri, mai priceputi, mai rabdatori, ingaduitori, si mai presus de toate mai iubitori trecand prin lumea asta.
"Ferice de omul care se increde in El!"                        
                                                                                                                      Va continua...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu