Yeshua trăiește în mine

"Un mic ungher unde Dumnezeu îmi vorbeste."
Secretul vieții: Trăiește! Nu doar exista.

luni, 11 noiembrie 2013

De Dragul Lui

De atatea ori se intampla ca cel care iubeste renunta in favoarea celuilalt doar de dragul fiintei iubite. Renunta la ceea ce ii place, doar de dragul celui iubit. Daca inainte dorintele sale aveau inteitate, acum este cu totul invers.
Un gand mi-a furat atentia cu regulalitate, si m-am oprit sa cercetez care este esenta acestui gand. "Imi place un lucru, nu este pacat, insa, Cristos imi cere sa il las; Il pot lasa de dragul Lui?" M-am oprit si m-am cercetat...ce lucruri imi plac, iar daca Domnul mi-ar cere sa le las, sa le abandonez, mi-ar veni greu sa le las? Nu vorbesc aici de lucruri care sunt pacat...ci de lucruri care ne plac.
Intr-o imprejurare un om a alergat la Isus si L-a intrebat: "Bunule Invatator, ce sa fac sa mostenesc viata vesnica?" Dupa conversatia celor doi, Isus se uita tinta la el, si zice Biblia ca l-a iubit, apoi i-a zis: "Iti lipseste un lucru;" ...vinde, da, si vei avea..."Apoi vino, ia-ti crucea si urmeaza-ma." (Marcu 10:17-21)
Isus ii spune tanarului: - "iti lipseste un lucru". Curios, deoarece Cristos se refera la un lucru si mai jos Biblia zice ca omul acesta s-a mahnit si a plecat intristat de tot, caci avea multe avutii. (Marcu 10:22) Din perspectiva lui Cristos "vinde, da, vino, ia-ti crucea si urmeaza-ma" inseamna un singur lucru, insa pentru noi nu. Acest om pazea legile si poruncile Lui Dumnezeu, si totusi ii lipsea cred eu, ca esenta - dragostea. In 1Corinteni 13, prima pare Pavel spune despre lucrurile care le-as detine si le-as face, totusi daca nu am dragoste, nu imi folosesc si nu sunt nimic. Nimic. Chiar daca acest om a pazit cu strictete poruncile si legile Lui Dumnezeu, insa nu ii erau folositoare pentru a avea viata vesnica. Cristos ii spune ca ii lipseste un singur lucru. Implinim si pazim poruncile Lui, insa toate acestea le fac din dragoste? Sau ca asa trebuie sa fac? Din frica de iad? De ochii celorlalti?...etc.
Sa Il urmez pe Cristos, eu nu trebuie sa detin nici un lucru, deoarece m-ar impiedica sa Il urmez. De aceea Isus ii spune: "vinde, da, vei avea o comoara in cer, nu aici jos, apoi, vino...ia-ti crucea si urmeaza-ma" (personalizarea imi apartine) Urmarea Lui Cristos inseamna lepadare de sine, ascultare si luarea crucii Lui.
In Vechiul Testament Dumnezeu cerea poporului Sau urmarea Legilor, pazirea poruncilor si implinirea lor. (Leveticul 26:3), iar in Noul Testament venirea harului prin Isus Cristos, standardul a fost ridicat la un nivel mult mai inalt in lepadare de sine, ascultare, neprihanire, urmare,sfintire...etc = DRAGOSTE.
Legea ingaduia uneori copiilor Lui Dumnezeu sa isi foloseasca drepturile eu-lui.(Exodul 21) iar plata pacatelor era moartea.
Venirea Lui Cristos a adus pentru noi har(Romani 5:15); iar daca noi am primit harul Sau, va trebui sa lasam sa curga mai departe acest har Matei 5:38-48.
Sunt gata sa las orice lucru mai mare sau mai marunt, doar de dragul Lui si sa Il urmez? Nu pe unde vreau eu, ci pe unde doreste El; nu ce vreau eu, ci ce doreste El...  Voi spune: "Te voi urma, dar lasa-ma mai intai...(Luca 9:59,61) sau "...au lasat totul, si au mers dupa El"(Luca 5:11, Luca 9:62)?
Stiti, eu, tu, cunoastem si simtim cand dam sau lasam totul pentru Cristos. Nu putem spune: - "Oh, nu am stiut ca Doamne Tu vrei sa las acel lucru; Doamne, nu stiam ca trebuia sa te urmez pe acel drum, si sa nu merg pe aici pe unde imi place mie? Astfel de intrebari sunt inutile, deoarece cunoastem si simtim ca facem sau nu voia Domnului. De ce Domnul ne cere sa lasam anumite lucruri, care totusi nu sunt pacatoase? Testele dovedesc ceea ce noi detinem, sau ceea ce noi suntem. Sunt plina de dragoste si las totul pentru El, dau dovada de ascultare, si supunere fata de Cel Suveran sau sunt numai o fateta religiosa iar testele scot la iveala ceea ce nu detin si ceea ce nu sunt.
Revin la scopul care cred ca Domnul mi-a dat acest gand : "Imi e indeajuns Cristos de drag ca sa las totul pentru El?"
Imi vine in minte o amintire cand eram la biserica, iar acolo privirea mi-a fost atrasa de sotul meu care statea alaturi de cineva care era mai important ca el, arata mai bine imbracat si aranjat, si totusi privirea mea era atrasa de sotul meu care imi era atat de drag incat cel care statea alaturi era fara semnificatie pentru mine. Pentru mine exista numai el. De ce? Fiindca imi era nespus de drag, ii cunosteam iubirea care o are pentru mine, ii cunosteam caracterul, pasiunile... Oare nu se intampla la fel si cu Cristos? Diavolul mereu va pune alaturi de Cristos ceva care sa iti atraga privirile de la Cel drag. Insa acel lucru va pali considerabil, daca Cristos ne este nespus de drag, incat nimic si nimeni nu ne poate smulge acest dor din pieptul nostru. De dragul Lui suntem gata sa renuntam la tot ceia ce El ne va cere. Chiar si la acele lucruri care adeseori atatea ne plac.
Vorbesc atat de mult de dragostea care o am pentru Domnul meu, insa faptele mele dovedesc lucrul acesta? De dragul Lui sunt gata sa merg si sa Il urmez chiar si pe acolo pe unde circumstantele vor "parea" a fi nefavorabile?
Sa fim cu luare aminte ce spune Pavel in Filipeni 3:7-10" ...dar lucrurile care pentru mine erau castiguri le-am socotit ca o pierdere, din pricina lui Cristos."
"...pentru El am pierdut toate si le socotesc ca un gunoi, ca sa castig pe Cristos."
Vedeti ca, nu numai lucrurile care erau pentru el un castig le-a pierdut toate pentru El, insa Pavel merge mai departe si afirma chiar ca le socoteste ca un gunoi, stiti de ce? Acele lucruri puse alaturi de Cristos isi pierd valoare, frumusetea, orice ar fi fost, acum, pur si simplu par un gunoi, fata de dragostea si frumusetea Lui Cristos. Pana nu vom il vom indragi pe Isus Cristos atat de mult incat toate sa para desartaciune si gunoie fata de ceea ce gasim in El, nu vom avea perspectiva descrisa de Pavel din aceste versete.
Drag : sentimient de afectiune fata de cineva sau ceva; dragoste, amor, iubire; termen cu care te adresezi unei persoane iubite; care exprima iubirea, pretuirea, care este plin de afectiune: iubit, indragit, scump, dulce.
Cat de drag iti este Cristos? Iti este indejuns de drag ca daca acum ti-ar cere din lucrurile care iti plac, esti in stare sa le lasi si sa faci ceea ce El doreste? Dumnezeu ne va testa dragostea, ascultarea, si supunerea care zicem ca o avem fata de El.
"Doamne, Tu toate le stii, stii ca Te iubesc."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu