Yeshua trăiește în mine

"Un mic ungher unde Dumnezeu îmi vorbeste."
Secretul vieții: Trăiește! Nu doar exista.

miercuri, 10 ianuarie 2018

Gânduri

Gânduri...
Suntem definiți de faptele noastre ceea ce suntem. Dar dacă am merge un pic mai departe decât faptele noastre, la gânduri, am putea spune că ceea ce arătăm/înfăptuim este chiar ceea ce suntem, ce se vede?
Și Domnul a zis lui Samuel: „Nu te uita la înfăţișarea și înălţimea staturii lui, căci l-am lepădat. Domnul nu Se uită la ce se uită omul; omul se uită la ceea ce izbește ochii , dar Domnul Se uită la inimă .” 1Samuel 16:7 VDC
Împlinirea Legii se vedea în afară, dar a venit Mesia, și a dus lucrurile mai profund decât și-au dorit poate oameni. Pentru că omul privește și vede doar partea exterioară, dar Iahve a lăsat pe Duhul Sfânt în viața credinciosului să scoată în/la lumină lucurile care stau în întuneric și ne fac neroditori de roade bune sau roditori de roade rele.
Legea spune: - să nu preacurvești, harul, să nu poftești
- să nu ucizi, harul: nu te mânia.
- să nu juri strâmb, harul: da să fie da, și nu, nu
- ochi pentru ochi, dinte pentru dinte, harul: iubește pe vrăjmași tăi. Matei 5:17-48
Sunt doar unele exemple, dar Noul Testament arată cum Domnul a venit că să curățească vasele nostre atât pe dinafară dar mai ales pe dinăuntru. "Căci dinăuntru, din inima oamenilor, ies gândurile rele..."(Marcu 7:21)
A început un an nou după rânduiala oamenilor, și fiecare conform obiceiurilor își urează unii altora lucuri bune. E un obicei bun, dar cât din ceea ce le urăm dorim să se împlinească, sau chiar sunt sincere urările? Esența este dragostea curată?

Dumnezeu mi-a pus acest gând în mintea mea: "Care sunt gândurile/dorințele mele pentru..."
O carte de aducere aminte se scrie în trecerea noastră prin această lume. Gândurile noastre rămân și ele scrise, ca binecuvântări sau ca blesteme lăsate pentru ceilalți. Gândurile care locuiesc (nu cele care sunt trecătoare) determină curăția vasului pe dinăuntru.

"Faceți oamenilor tot ce doriți să vă facă și ei vouă! În acest principiu se încadrează toate cerințele «Legii» și ale «Profeților»." Matei 7:12 BVA2015
Dacă te gândești mai bine, Christos a simplificat/ușurat Legea. Iubirea ridică bariere, sfărâmă ziduri, creează punți, mijlocește, dăruiește, iartă, caută remedii...etc. Dumnezeu a simplificat totul la un singur element: Iubire / Dragoste.
Daca inima, mintea, gândul, sufletul, duhul, întreagă mea ființă este plină de dragoste, cu siguranță voi avea până și cele mai ascunse gânduri curate, demne de laudă pentru Împăratul împăraților. Cum ar arăta lumea aceasta dacă am împlini Legea Dragostei, și țelul /scopul fiecăruia dintre noi ar fi: faceți oamenilor tot ce doriți să vă facă și ei vouă"?

Îndemnul: "luați seama, ia seama, fi cu luare aminte",  îl găsim atât în Vechiul cât și în Noul Testament, și cred că este un semnal pentru fiecare dintre noi, să ne oprim, și să ne punem în lumina Cuvântului gândurile /dorințele. Mă definesc ele(gândurile/dorințele) ca copil al Domnului? Sunt ele binecuvântări pentru ceilalți? Sunt ele dătătoare de viață pentru mine și pentru ceilalți? Îmi afectează ele buna colaborare cu celălalte mădulare în Trupul Lui Christos? Și analiza poate continua cu multe alte întrebări, meditații, reflecții, etc.
Dacă ar fi ca Domnul să îmi pună în mână un pix, o foaie și să îmi spună: "scrie gândurile/dorințele care le ai cu privire la cutare, cutare, cutare...dar scrie nu ce ai vrea să se știe, ci chiar ce ai in inimă și mintea ta; ține cont că eu oricum știu Totul." Ce am avea de scris? Câteodată ar fi bine sa facem acest exercițiu, deoarece am vedea ce avem în visteria inimii noastre.
Să ne dăm silința să putem zice la fel ca David. Amin
"Când mi‑ai cercetat inima, când m‑ai vizitat noaptea, când m‑ai verificat, n‑ai găsit nimic. Gura mea n‑a trecut dincolo de ceea ce‑am gândit." Psalmii 17:3 NTR
"Dacă îmi vei încerca inima, dacă o vei cerceta noaptea, dacă mă vei încerca , nu vei găsi nimic, căci ce-mi iese din gură, aceea și gândesc." Psalmul 17:3 VDC
Îmi place atât de mult de declarația Domnului (din care noi ar trebui să luam exemplu de urmat) :
" Căci știu gândurile pe care le consider față de voi, spune Domnul, gânduri de pace și nu de rău, pentru a vă oferi un sfârșit așteptat." Ieremia 29:11 KJVA (sublinierea îmi aparține)
"Pentru că eu cunosc gândurile pe care le gândesc față de voi, spune DOMNUL, gânduri de pace și nu de răutate, pentru a vă da un sfârșit așteptat." Ieremia 29:11 BTF2015

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu