Yeshua trăiește în mine

"Un mic ungher unde Dumnezeu îmi vorbeste."
Secretul vieții: Trăiește! Nu doar exista.

duminică, 17 decembrie 2017

Vor Știi Că Eu(Ieșua) Sunt Domnul, Mesia

Un simplu anunț a pus în mișcare toate națiunile: „Donald Trump, recunoaște Ierusalimul ca capitală a Israelului.
Până la anunțul președintelui Donald Trump, Ierusalimul nu era capitala Israelului? Sigur că da! Chiar dacă națiunile nu au vrut să o recunoască prin faptul, că și-au instalat ambasadele la Tel Aviv, dar dintotdeauna Ierusalimul a fost și rămâne capitala Israelului. Atunci de ce aproape, cu excepția a doua sau trei țări, s-au ridicat și au amenințat decizia unui om, care recunoaște ceea ce de fapt toți știm și cunoșteam? Pentru mine, un om simplu, văd normal acest lucru: de a fi onest să recunoști un lucru care nu poate fi tăgăduit.
Până la urma urmelor, de ce Ierusalimul stârnește atâta interes/revoltă națiunilor? Știm cu toți răspunsul. Dar, majoritatea popoarelor le lipsește curajul să se ridice ca și președintele Trump, să susțină Israelul, în decizia lor de alege propria lor capitală. Ca și credincios, pentru mine este clar: "cine nu este pentru Israel este împotriva lui Dumnezeu." Așa de clar. Israel a fost ales și pus deoparte ca popor pentru a reflecta caracterul lui Dumnezeu în închinare, relațiile sociale și instituțiile lui. Noi gândim, e frumos și extraordinar să te aleagă Iehova și prin tine să își arate măreția Lui. Cu adevărat este minunat! Dar gândiți-vă, ei au primit o mare responsabilitate, care cerea dedicare, sfințenie, supunere, etc, însă se bucurau și din plin de binecuvântările și protecția Lui Iehova cum nici un alt popor nu beneficia. (Pilda Talanților scoate în evidență cum Domnul te alege, îți dă un scop, și îți încredințează o comoară, depinde de tine dacă aduci onoare Stăpânului sau nu.)
Ascultarea aducea cu sine propășire în fața tuturor celorlalte popoare. Așa că scopul lui Dumnezeu era, ca prin descoperirea caracterului Său prin intermediul lui Israel, oamenii să fie atrași către El. De ce Dumnezeu îi pedepsea așa de aspru, și le lua protecția Lui? Nu era vorba doar de nesupunerea lor față de Dumnezeu, ci pentru că pângăreau/dezonorau/  Numele și sfințenia Lui în fața celorlalte popoare.
"El nu vede nicio nedreptate în Iacov și nicio un lucru negativ în (poporul lui) Israel. Iahve, care este Dumnezeul lui, îi este aliat; și vocea Regelui care strigă cu mare intensitate, este în mijlocul acestui popor." Numeri 23:21 BVA2015
Era nedreptate sau fărădelegi în Israel? Sigur că da. Tocmai fuseseră pedepsiți de Iahve că au cârtit(a nu știu a câta oară) și au vorbise împotriva Lui și a lui Moise. Dar Dumnezeu le întoarce cu bine atunci când Balac aduce pe Balaam să îi blesteme. El este credincios promisiunii făcute lui Avraam, Isaac si Iacov, și face o declarație care îl face pe împăratul Balac cât și pe Balaam să privească către poporul Israel unde, Iahve este Dumnezeu, și că încrederea /puterea Israelului constă în alianța care o au cu El. Deci, Dumnezeu scoate în evidență măreția și suveranitatea Lui înaintea acestor oameni, nu slăbiciunile și deficiențele Israelului. Atât Balac cât și Balaam știau că nu au nici o șansă luptând împotriva lui Dumnezeu care domnea și lupta pentru Israel.(Cu siguranță auziseră cum Domnul Dumnezeu a luptat pentru Israel împotriva Egiptenilor) De aceea Diavolul a căutat cu atâta furie și perseverență ca Dumnezeu să fie îndepărtat din mijlocul lor, prin închinare la alți dumnezei, idoli, ritualuri păgâne, femei străine care le îndepărta inima de Dumnezeu, etc; astfel Israeliții erau vulnerabili și ușor de cucerit, ceea ce urmareau vrăjmașii. Vedem în tot decursul Istoriei acestui popor, că ori de câte ori Dumnezeu era recunoscut și cinstit de poporul Evreu, cu braț puternic Iehova îi scotea biruitori din mâna asupritorilor. Niciodată Dumnezeu nu i-a abandonat; mereu a vegheat asupra lor, și ori de câte ori Il căutau cu pocăință și sinceritate, El Își îndeplinea promisiunile și voia Sa cu privire la Israel. Iehova a adus înapoi în Israel pe cei care i-a împrăștiat, dar toate popoarele se ridică împotriva lui Israel, însă ei luptă în mod indirect, dar precis împotriva Lui Dumnezeu. Dar, Dumnezeu luptă/ va lupta pentru ei ca și altădată.
 Nu prea am fost atrasă de escatologie, așa că nu prea le am în domeniul acesta,(deși vizita mea în Israel mă determină să studiez necesarul de cunoștințe măcar) însă, pentru mine lucrurile sunt simple. Cred ce spune Biblia, cred ce spune istoria.
Pe marginea acestei declarații se discută foarte mult, la nivel politic despre posibile înfruntări între Orientul Mijlociu și Evrei, cât și la nivel religios, că Biblia se împlinește. Dar care ar trebui să fie atitudinea mea de credincios al Lui Dumnezeu? Cu siguranță nu una oarecum. Suntem chemați să ne rugăm și să îi sprijinim, dacă vrem să fim binecuvântați, și nu blestemați, dorind binele poporului care Dumnezeu l-a ales.
"Îmi voi revela gloria printre popoare. Toți vor vedea judecata pe care o voi pune în aplicare și (cum va acționa) mâna pe care o voi întinde împotriva lor. Începând din acea zi, urmașii lui Israel vor ști că Eu sunt Iahve, Dumnezeul lor. Celelalte popoare vor înțelege că urmașii lui Israel au fost duși în exil din cauza nedreptăților lor, datorită cărora au devenit vinovați de infidelitate față de Mine. Din această cauză Mi-am ascuns fața de ei, i-am lăsat să ajungă la discreția dușmanilor lor și au căzut cu toții învinși de sabie. M-am comportat cu ei exact cum cereau faptele lor murdare și am acționat conform nedreptăților lor, ascunzându-Mi fața de ei.»” Dar acum Iahve, Cel care este Stăpân, zice: „Îi voi aduce înapoi pe captivii lui Iacov; și voi avea milă de toți descendenții lui Israel. Voi fi activ și voi acționa pentru numele Meu care este sfânt. Când vor locui în țară într-un climat de securitate și nu îi va speria nimeni, vor uita cum M-au ridiculizat și nu Îmi voi aminti de faptele lor care demonstrau infidelitate față de Mine. Când îi voi aduce înapoi dintre popoare și îi voi aduna din țările dușmanilor lor, Mă voi sfinți prin ei înaintea multor națiuni. Vor ști astfel că Eu sunt Iahve, Dumnezeul lor, care i-am trimis în exil printre popoare, dar care i-am strâns apoi în țara lor, fără să mai las nici măcar unul în captivitate. Nu Îmi voi mai ascunde fața de ei, pentru că voi turna din Spiritul Meu peste urmașii lui Israel. Acesta a fost mesajul lui Iahve, al Celui care este Stăpân.” Ezechiel 39:21‭-‬29 BVA2015

"Vor ști atunci că Eu sunt Iahve!" Ezechiel 38:23 BVA2015
"celelalte popoare vor ști că Eu sunt Iahve..." Ezechiel 37:28 BVA2015
Citind cartea prorocului Ezechiel, se poate observa în profețiile pentru vremurile finale că, atât poporul Israel cât și celălalte popoare Îl vor ști, Îl vor cunoaște pe Iahve. Dar, nedumerirea mea, nu este cu privire la celălalte popoare, ci la poporul  Evreu. Ei nu Il cunosc pe Iahve? Cu siguranță că da, din Torah și istorie; poate nu au mai ajuns la o cunoaștere/legătură cu Dumnezeu precum în Torah, însă asta nu anulează faptul ca Iahve a rămas singurul lor Dumnezeu adevărat, căruia I se închină. (Tradițiile și obiceiurile au diluat trăirea autentică cu Iehova, așa precum și în viața creștinilor actuali.)
Așa că, mă întreb totuşi, pe care Domn nu Îl cunosc Evrei? Iahve sau Ieșua? Ei cunosc/recunosc pe Dumnezeul strămoșilor lor Avraam, Isaac, și Iacov(Israel): pe Iahve, singurul Dumnezeu adevărat. Dar pe Ieșua, ca Mesia Îl cunosc ei?
Citind cartea Ezechiel, această întrebare s-a formulat în mintea mea, cugetând la aceste cuvinte: "Mă vor cunoaște"... Gândul mi s-a dus la ceea ce spune Ioan: "Lumina aceasta era adevărata Lumină, care luminează pe orice om venind în lume .
El era în lume, și lumea a fost făcută prin El, dar lumea nu L-a cunoscut(Ieșua/Mesia). A venit la ai Săi(Evrei), și ai Săi nu L-au primit." Ioan 1:9‭-‬11 VDC
Rolul meu este să mă rog, (dar să și Îl prezint pe Christos prin viața mea), ca Evreii și popoarele să Îl cunoască pe Ieșua, Cel care a venit în lume că să ne răscumpere din mâna asupritorului. El a adus eliberare, ca să fim din nou sub protecția și domnia Lui. Dar va reveni Mesia, și Îl vor cunoaște că El este Salvatorul, Cel pe care l-au străpuns. "Iată că El vine pe nori. Și orice ochi Îl va vedea; și cei ce L-au străpuns. Și toate seminţiile pământului se vor boci din pricina Lui! Da, Amin. " Apocalipsa 1:7 VDC
Derek Prince spunea: creștinii pot schimba istoria lumii prin post și rugăciune. (Ex. Avraam, Moise, Ezechia, Poporul Ninive, Daniel, și mulți alții) 
Prin mijlocire pot fi și eu și tu părtași la această bucurie/minune, ca Christos, Ieșua să fi cunoscut ca Mesia, ca Răscumpărător și Domn al Domnilor.
Ne apropiem de sărbătoarea nașterii Mântuitorului, și știu că fiecare ne îndeletnicim cu pregătiri, dar de ce să ne rezumam doar să ne amintim că El a venit în lume, și a adus răscumpărare prin jertfă? Oare nu ar trebui să ne facem timp și pentru istorie? Mă explic: se scrie o istorie că vreau să nu vreau eu, dar istoria se scrie. Chiar vreau să nu fac parte din ea? Nu știu, dar inima mea nu se mai mulțumește cu atât, doar să trec prin istorie fără să se vadă urma mea în ea. Am familiari care nu Îl cunosc pe Mesia ca Salvator personal, am rude...dar am văzut și cum poporul Israel așteaptă pe Mesia. Mă repet, nu mă mai mulțumesc doar să sărbătoresc că, Mesia a venit în lume și că eu personal mă bucur că am acceptat jertfa care m-a răscumpărat; în călătoria mea în Israel Dumnezeu  mi-a răvășit inima.
"Mă iubești, tu Carmen?" mă întreabă, El Mesia... "Da Doamne, te iubesc." "Atunci fă să se vadă lucrul acesta, fii un mijlocitor."
Iubirea acționează, nu se oprește doar la dorințe și vorbe, merge dincolo de dorințe, sentimente, trece la sacrificiu, dăruire, devotament. "Te iubesc" - erau cuvinte pline de însemnătate atunci când erau rostite; cu timpul au rămas, doar niște cuvinte... Domnul m-a condus la sursa iubiri ca să pot înțelege ce înseamnă Iubirea. Așa că iar mă întreabă Ieșua, Domnul Iubirii: "Mă iubești tu mai mult decât ceilalți, Carmen?" Știam răspunsul, dar...nu m-am grăbit că să răspund, deoarece m-am uitat în urmă: se vede în tot ce sunt și fac iubirea mea pentru Dumnezeu? Dacă nu, atunci "te iubesc" - ul meu a devenit unul fără însemnătate, dar dacă este iubire, trebuie s-o arăt, dovedesc și s-o practic.
Poate e îndrăzneț și riscant să las ca iubirea să mă poarte dincolo de sentimente și dorințe, până acolo unde să pot face parte din oamenii care au schimbat istoria... Dar oare Dumnezeul meu, nu e Dumnezeul care face imposibilul, posibil?
Vor cunoaște că Ieșua este Mesia... Nu e nici prea îndrăzneț, nici prea riscant, e o certitudine că se va împlini cu sau fără implicația mea. Însă vreau să fac parte dintre cei care au acționat din iubire prin credință, și care se vor bucura de ziua în care: "...se va vedea Fiul omului venind pe nori cu mare putere și cu slavă." Marcu 13:26 VDC
"Este o certitudine că El va veni pe nori și va fi văzut de toți. Atunci Îl vor privi chiar și cei care L-au străpuns (cu lancea) ; și toate națiunile pământului vor plânge din cauza Lui (regretând ce I-au făcut) . Da, exact așa se va întâmpla! "Revelația 1:7 BVA2015

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu