Yeshua trăiește în mine

"Un mic ungher unde Dumnezeu îmi vorbeste."
Secretul vieții: Trăiește! Nu doar exista.

sâmbătă, 9 decembrie 2017

Yad Vashem

Yad Vashem - macheta
Aș vrea să mă opresc și la vizita noastră la Yad Vashem care înseamnă Yad=reamintire iar Vashem=Nume, care reprezintă  memorialul victimelor evreiești ale Holocaustului și care mai include Memorialul copiilor, și altele.
Când eram doar o copilă, îmi amintesc că tata a fost in vizită în Polonia, vizitând locurile Holocaustului. De acolo a adus o carte cu memorialul a tot ceea ce s-a întâmplat cu poporul Evreu în acea perioadă. Amintirea este vagă, din punctul de vedere că nu rețin ce vârstă aș fi avut pe atunci, însă mi-au rămas bine întipărite imaginile care le văzusem în acea carte...mă repet, eram doar o copilă, însă mă înspăimântam și plângeam privind acele imagini, și doar imaginandu-mi câtă suferință au îndurat lăsăm cartea din mână și reveneam asupra ei altădată. Tata povestea că atunci pe când a mers el acolo, încă miroasea a carne de om la acele cuptoare în care erau arși. Ascultându-l, mă tulbura mult gândul, căci, cum puteau exista așa oameni fără milă sau atât de răi?! Atunci când Samuel ne-a avertizat ca vom vedea imagini care ne pot afecta emotional, toate amintirile din copilarie care le văzusem în acea carte, mi-au umplut dintr-o dată mintea. Știam ce voi vedea, și eram sigură că nu mă voi putea abține să nu plâng sau mai rău să nu mă lase firea. Însă nu cred că exagerez dacă spun, că ceea ce eu văzusem în acea carte, era mult mai cumplit decat ce am văzut în muzeu. Poate mi se pare, deoarece pe atunci eram copil, se poate; oricum în ambele cazuri experiența a fost nu una plăcută, ci una de durere și jale. Am reușit să trec până la capăt, iar la final, în caietele care erau la ieșirea din clădire, ne-am oprit și noi și am lăsat un mesaj... Bineînțeles ca Dumnezeu să Își arate slava Sa cu poporul Său. Am ieșit apoi in curte, vizitând o sinagoga dacă nu greșesc, care mi-a venit de minune, mai ales după cele văzute. Am mers special să ma rog, nu să vizitez... 
Apoi am mers la Memorialul copiilor - un milion și jumătate de copii; ca părinte fiind, m-am pus pentru o clipă în acele situații cu care sau confruntat Evrei, că nu puteau să își salveze proprii copii. Nu a fost plăcut deloc să mă gândesc să fiu în acele situații, așa că emoții, sentimente și lacrimile nu au lipsit. Dumnezeu a vindecat/tămăduit viața mea, de aceea cred că doar El poate să tămăduiască/vindece rănile acestui popor. Am încredere în promisiunile care Iehova le-a lăsat special pentru ei, și mă rog Domnului Dumnezeu ca să aibă un loc care să fie numit Yad(reamintire)  Aviv(primăvara/viață) . Amin

Dar pe tine te voi vindeca și îți voi lega rănile.» Iahve spune: «Voi proceda așa pentru că tu ești numit (acum) ‘Cel alungat’. Și se mai zice: ‘Sionul de care nimănui nu îi pasă.’»” „Iahve vorbește astfel: «Să știți că îi voi aduce înapoi pe exilații corturilor lui Iacov și voi avea milă de locuințele lui. Orașul va fi reconstruit pe ruinele lui; iar palatul lui va fi din nou locuit. Din mijlocul lor se vor înălța mulțumiri și strigăte de bucurie. Îi voi înmulți și nu se vor împuțina. Îi voi onora și nu vor fi desconsiderați. Fiii lor vor fi ca în vremurile de altă dată; și adunarea lor va fi refăcută înaintea Mea. Îi voi pedepsi pe toți exploatatorii lor.
Ieremia 30:17‭-‬20 BVA2015

Continuará... 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu