Yeshua trăiește în mine

"Un mic ungher unde Dumnezeu îmi vorbeste."
Secretul vieții: Trăiește! Nu doar exista.

vineri, 31 ianuarie 2014

Sa iubesti pe aproapele tau

In ultima vreme, am fost cam ocupata; s-a infiintat orechestra in biserica din care fac parte. S-a lucrat intensiv (inca se mai lucreaza, dar intr-un pas sa zicem cu 25% mai putin ca in primele 3luni) si bineanteles daca am afirmat ca am fost ocupata, e pentru ca m-am inscris si eu in oastea "levitilor" care lauda pe Domnul. Pentru aceasta lucrare dau slava Domnului Dumnezeu care a dat biruinta si Ii multumesc pentru ca in fiecare zi ne-a dat intelepciune, pricepere, putere, sprijin si ajutor sa putem invata si sa nu ne lasam invinsi de descurajare. Prin El am fost biruitori, laudat sa fie Numele Domnului Dumnezeului nostru singurul care are toata puterea.
Cum acum lucram cu acel 25% mai putin cred ca o sa profit de acest timp tot pentru lucrarea Domnului, postand noi meditatii la blog. Toata lucrarea care o fac, de orice gen, este spre lauda si gloria Lui Isus Cristos Domnul si Mantuitorul nostru.
Citeam intr-o carte ca dovada dragostei pentru Isus nu este ceea ce spunem, ci ceea ce traim. Si este adevarat, deoarece Isus spune ca "nu oricine-Mi zice Doamne Doamne va intra in Imparatia Lui." (Matei 7:21-27) Isus spune "fapte" nu "intentii". Drumul spre iad este pavat cu bune intentii. (Apocalipsa 3:15)
De aceea vin inaintea Celui care poate sa ma ajute in aceasta privinta: ca ceea ce decid sa fac pentru El, sa le pot duce cu ajutorul Lui la infaptuire, deoarece Dumnezeu este Acela care lucreaza in noi, si ne da dupa placerea Lui, si vointa si infaptuirea. (Filipeni 2:13) Amin.
"Vegheati dar cu luare aminte asupra sufletelor voastre, ca sa iubiti pe Domnul, Dumnezeul vostru." (Iosua 23:11) Iubirea si recunostinta fata de Dumnezeu ne asigura imboldul interior de a asculta de Cuvantul Sau(Iosua 23:6) si de a ramane separati de caile lumii pacatoase. Fiecare dintre noi suntem chemati la iubire si ascultare. Intr-o zi stand inaintea Domnului, si inaltand o rugaciune  mai speciala sa spun asa. "Doamne pune dragoste in/intre noi...si ajuta-ma sa iubesc asa cum Tu ma iubesti. E o rugaciune mai speciala ma refer la faptul ca observasem la mine ca in lucrul acesta ma gaseam dificitara atunci cand m-am pus in lumina acetui verset din Iosua 23:11. "Vegheati dar cu luare aminte asupra sufletelor voastre". Ma opresc la prima parte pentru inceput si vreau sa zic ceea ce am descoperit pusa in lumina acestui verset. Depinde aproape 100% de mine sa nu ni se fure iubirea care o am in fiinta mea. De ce zic lucrul acesta?  Dumnezeu locuieste in mine, adunci si dragostea Lui locuieste in viata mea, nu? Deoarece Biblia spune in 1Ioan 4:8,16 caci Dumnezeu este Dragoste. Cum este El asa trebuie sa fim si noi in lumea aceasta, iar un verset mai jos, 21 spune ca cine iubeste pe Dumnezeu, iubeste si pe fratele sau. Nu va-ti intrebat de ce ne iubeste atat de mult Dumnezeu, ca a dat pe singurul Sau fiu sa moara pentru un pacatos ca mine? Eu, da! Raspunsul l-am gasit in Geneza, atunci cand ne-a creat. Nu avem nimic de special noi, ca suntem doar o mana de tarana, insa avem ceva divin, ceva care face parte din Dumnezeu, Duh din Duhul Lui. Spune in Geneza ca a suflat suflare de viata si astfel omul s-a facut un suflet viu(Geneza 2:7). El este Viata, nu moarte. Nu suntem sortiti mortii, ci pentru viata vesnica. El ne-a creat sa fim partasi la o viata eterna cu Isus Cristos. Ce minunat lucru, Doamne Iti multumim ca ne-ai creat dupa chip si asemanarea Ta.
Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti - si uitati-va ce spune Isus in Matei 12: 31 " Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti". Nu este alta porunca mai mare ca aceasta.
Asa de tainic este Cuvantul Lui Dumnezeu si de adanc, ca ascunde lucruri deosebite care ne ajuta sa mergem  pe carari drepte. Doamne Iti multumesc ca de atatea ori ne luminezi si ne descoperi lucrurile care sunte ascunse lumii, insa copiilor Tai ,Tu le descoperi.
"Tine insuti" - adica toti acei care sunt copii Lui, avem acelasi Duh - Duhul Sau - Viata Lui este in noi. El locuieste in vasele acestea de lut. Isus spune ca nu este alta porunca mai mare ca aceasta sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti; este chiar mai mare decat cea dintai porunca care este: Domnul Dumnezeul nostru este un singur Domn. Sau cum zice in Matei 22:39 "asemenea ei", adica a celei dintai; sau cum spune in Galateni 5:14 "caci toata Legea se cuprinde intr-o singura porunca - sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti."
De aceea Dumnezeu nu ne iubeste datorita faptelor noastre, neprihanirii noastre, caci ce sunt astea inainte sfinteniei Lui? Nimic! Ne iubeste caci suntem faptura Mainilor Sale, suntem viata din viata Lui. Ii este greu unui parinte sa isi iubeasca copilul? Sau ii spune cineva iubeste-ti copilul? Nu, deoarece el face parte din el, cum nu l-ar putea iubi? Il iubeste caci ceva din el, e legat de copilul sau. Os din oasele sale. De aceea ne iubeste Dumnezeu, caci suntem din El(1Ioan 5:19). Nu Ii este greu Lui Dumnezeu sa ne iubeasca, caci El este Tatal nostru, si nu I-a fost greu(asta nu inseamna ca nu a suferit) sa Il dea pe singurul Sau Fiu pentru rascumpararea noastra, ca prin Isus sa restaureze ceea ce El a creat la inceput - un suflet viu.
De aceea Isus spune ca porunca aceasta sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti este cea mai mare, fiindca iubind pe aproapele tau, iubesti de fapt pe Dumnezeu. Eu ma iubesc pe mine? Sigur ca da, iubesc ceea ce sunt, ceea ce Domnul a facut din mine, nu iubesc firea pacatoasa, nu, ci sufletul viu care l-am primit prin Cristos. Pretuiesc ceea ce El a pus in mine. Asa cum iubesc ceea ce Domnul a pus in mine, asa trebuie sa vad si in aproapele meu. Aceasi dragoste care El Cristos a pus-o in mine, sa o vad si in aproapele meu, si astfel voi implini toata Legea. Mi-ar luat multe pagini sa descris ceea ce am inteles din aceste versete, insa in rezumat sper ca m-am facut inteleasa.
Revin la partea a doua a versetului din Iosua 23:11. "Ca sa iubiti pe Domnul Dumnezeul vostru".
Dragostea este in noi, iar noi trebuie sa veghem tot timpul cu luare aminte ca lumea sa nu ne biruie. Pentru ca oricine este nascut din Dumnezeu, biruie lumea.(1Ioan 5:4) Deci este lupta , caci nu poate avea o biruinta daca nu exista o lupta asupra unui lucru . Si aceasta lupta o avem in fiecare zi de dus cu faptele firii pamantesi care zi de zi ne pandesc cum sa ne ademeneasca sa nu castigam biruinta, de aceea este nevoie de veghere cu luare aminte. Adica cu atentie, meticulosi in toate lucrurile, ca nu cumva sa dam prilej celui rau sa ne departeze de tinta noastra. Sa iubim pe aproapele nostru. Dragostea Lui Cristos a schimbat viata mea complet. M-a iubit ca am avut vreun merit? Nu! Ci m-a iubit in dragoste Lui de Tata. A facut dintr-un fiu al ratacirii, al pierzarii, copilul Sau. Atunci cand observ ca nu mai iubesc pe aproapele meu cum El ma iubeste, este caci nu am vegheat cu luare aminte si Dumnezeu-Dragostea a scazut si lumea/firea ia amploare. Atunci sa ne intoarcem la izvorul vietii si sa ne adapam din abundenta si atunci cu siguranta vom fi plini de iubire.
Vreau sa termin cu doua versete din 1Ioan 5: 2 - Cunoastem ca iubim pe copiii Lui Dumnezeu prin aceea ca iubim si pazim poruncile Lui.
Caci dragostea de Dumnezeu sta in pazirea poruncilor Lui. Si poruncile Lui nu sunt grele;"
Asa cum unui tata nu este greu sa isi iubeasca copilul, tot asa noua nu trebuie sa ne fie greu sa ne iubim Tatal, asta implica faptura Mainilor Sale - aproapele.
Apropo, o intrebare -  De ce imi este greu sa iubesc, daca Dragostea este in mine? Fiecare sa ne raspundem sinceri in Fata Celui care totul este descoperit. Ati iubi aproapele inseamna sa iubesti pe Dumnezeu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu