Yeshua trăiește în mine

"Un mic ungher unde Dumnezeu îmi vorbeste."
Secretul vieții: Trăiește! Nu doar exista.

luni, 3 septembrie 2012

Nu te scuza, astfel esti ieftin

Cum sa ma pocaiesc cand "cutare" este asa, face asa, se comporta astfel...etc?
In ultima vreme tot mai des am auzit o astfel de scuza, atat de ieftina ca m-am oprit serios sa meditez, oare omul chiar nu este constient caci se pacaleste singur?
Este adevarat, suntem chemati sa fim lumina pentru cei din jurul nostru, sa fim modele de urmat, sa fim faruri in bezna nopti aratand calea sper Cel care salveaza si mantuieste. Dar daca nu gasim(mai bine zis nu vrem sa gasim) un model de urmat, o astfel de scuza ma va scoate la liman in ziua judecatii?
Daca eu folosesc astfel de scuze, caci pocainta mea depinde de comportamentul celor din jurul meu, Domnul ma va scuza ca nu L-am urmat si nu i-am facut voia caci nu am vazut in oameni un model de urmat? Nicidecum!
Toti oameni au slabiciuni, si totusi exista oameni model in care putem vedea pe Domnul, insa singurul model demn de urmat in orice privinta este Isus Cristos. Cu tristete zic, caci tot mai multi crestini cauta modele de urmat in oameni si nu in Isus Cristos. Si-au luat privirile de la Domnul si le-au fixat in idoli omenesti. Inainte pute-ai vedea lucrul aceste in cei care nu il cunosteau pe Cristos. Intre crestini aceasta intrebare este tot mai populara: care este idolul tau? O, pai, cu entuziasm raspund, ex: staruri cinematografice, muzicale, fudboliste, chiar persoane celebre din muzica crestina...etc.( nu vreau sa dau nume) Acum si copii Domnului au idoli, aspirand sa ajunga candva ca ei... Idol = Persoana sau lucru care este obiectul unei adoratii.
Isus Cristos este un model invechit de urmat; bland, smerit, umil, drept, iubitor, iertator... Acum gasim scuze ieftine prin care sa ne debarasam de Acest model.

Ioan14:6
Isus i-a zis: „Eu sunt Calea, Adevarul si Viata. Nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine.
Nici o scuza nu va fi indeajuns inaintea Domnului, nu te amagi asa usor. Esti un pocait ieftin daca folosesti scuze din astea, foarte ieftin. Nu ai greutatea inaintea Domnului. Daca cu adevarat ai dori sa te pocaiesti te-ai uita la Cel care este vrednic de urmat, si indiferent daca ar exista sau nu oameni in care sa Il vezi pe Cristos, tu ti-ai ridica privirile la Dumnezeu si cu adevarat ti-ai vedea ticalosia, ai vedea drumul pe care trebuie sa pasesti, caci Isus Cristos este Calea, Adevarul si Viata, nimeni altul.
Daca cu adevarat ai dori sa ajungi sus cu El in locasurile Lui ceresti, te-ai uita la Isus Cristos si la nimeni altul. 
Nu fi ca robul din pilda talantilor, aducand o scuza ieftina inaintea Domnului; scuze ieftine, om ieftin.
De aceea calea este tot mai usor de parcurs, caci tot mai larga este, caci modelul nu mai este Isus Cristos. Isus a spus: Matei 7:13-14
Intrati pe poarta cea stramta. Caci larga este poarta, lata este calea care duce la pierzare, si multi sunt cei ce intra pe ea. 
Dar stramta este poarta, ingusta este calea care duce la viata, si putini sunt cei ce o afla.
Cauta-L pe Domnul si urmeaza-L. Priveste numai la El si astfel vei trai o pocainta autentica.
Oh, Doamne cerceteaza-ne, si cunoaste-ne inima, incearca-ne si cunoaste-ne gandurile! Vezi daca suntem pe o cale rea, si du-ne pe calea vesniciei!
O, Dumnezeule, chiar daca am fi singuri ca si Iosif in Egipt, ajuta-ne sa Iti ramanem credinciosi Tie si Tu sa fie mereu modelul nostru.  
Poti recunoaste inaintea Domnului: Doamne, eu sunt vinovat caci nu Te-am luat model pe Tine, ci pe oameni, iarta-ma. Eu sunt vinovat caci nu am trait o pocainta adevarata, ci o pacainta ieftina pangarind modelul autentic: Isus Cristos, iarta-ma! Iarta-ma caci mi-am luat model omul, necinstindu-Te avand un idol!
2Corinteni 13:5a
Pe voi insiva incercati-va daca sunteti in credinta. Pe voi insiva incercati-va. Nu recunoasteti voi ca Isus Cristos este in voi?
Plangerile lui Ieremia 3:40
Sa luam seama la umbletele noastre, sa le cercetam si sa ne intoarcem la Domnul.

Nu mai cauta scuze ieftine, caci in realitate ceea ce spui defapt este ca nu doresti sa traiesti pocainta adevarata, nu iti place sa fii crestin credincios autentic! Iti place prietenia lumii mai mult decat a Domnului!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu